Bibliothekskatalog

Oestereich, Bernd; Schröder, Claudia
Agile Organisationsentwicklung

Handbuch zum Aufbau anpassungsfähiger Organisationen

München
, Vahlen , 2019
Schlagworte:
Organisation, Organisationslernen, Organisationsentwicklung, Digitalisierung, Organisationsberatung, Organisationshandeln, Organisationswandel, Methode, Modell Nach dem großen Erfolg von „Das kollegial geführte Unternehmen“ beschreiben die beiden Autoren in ihrem neuen Buch ein System, wie es einer Organisation gelingen kann, sich nachhaltig an seine komplexen Umfelder anzupassen. Ihr komplett vierfarbig gestaltetes Buch folgt dabei dem Ansatz: die Organisation schrittweise empirisch weiterzuentwickeln; und zwar durch kontinuierliche praktische Erprobungen einzelner Veränderungen, mit anschließender Nutzenbewertung und Fortführungsentscheidung. Dabei bewegen sich die Autoren in einem systemisch-integralen Wertesystem mit kollegial-selbstorganisierten Führungs- und Organisationsprinzipien. Zunächst werden die Basiskomponenten agiler Organisationsentwicklung vorgestellt, woran sich ein Anpassungsmodell anschließt, das den Mitarbeitenden eines Unternehmens idealtypische Vorgehens- und Handlungsmuster zur Orientierung präsentiert, ohne dass der Blick auf die jeweilige spezifische Anfangssituation ignoriert wird. Dieses Anpassungsmodell ist eine Synthese verschiedener Theorien, Modelle, Werkzeuge und Ideen. Details und Hintergründe dazu werden im dritten Teil des Buches beschrieben. Welche ersten Schritte eine Organisation hin zu agiler Entwicklung gehen kann, beschreibt anhand von praktischen Anleitungen und Beispielen der vierte Teil. (Verlag)

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Wang, Victor C. X.; Bain, Bernice; Hope, John; Hansman, Catherine
Educational leadership and organizational management

linking theories to practice

Charlotte, NC
, Information Age Publishing , 2017
Schlagworte:
Weiterbildung, Weiterbildungseinrichtung, Weiterbildungsberatung, Bildungsmanagement, Organisationstheorie, Führungskraft, Lernen, Arbeitsplatz, Organisationsentwicklung, Erwachsenenbildungseinrichtung, Aufsatzsammlung This book is intended for students, leaders and managers who wish to explore the personal relevance and conceptual bases of educational leadership and organizational management and to develop their expertise in this field. It is a book written for both scholars and practitioners. The general public will also appreciate the accessible language in the book. There are two goals in the experiential learning process. One is to learn the specifics of a particular subject matter, in this case, educational leadership and organizational management. The other is to learn about one’s own strengths and weaknesses as a learner. This book is focused on the analysis of prevalent theories and concepts and their application to the development of leadership and management skills, and the knowledge and attitudes required to solve real world problems in the workplace. For decades, students have focused their studies of educational leadership and organizational management theories in classroom settings without actual opportunities to apply these theories in the workplace. A profound and significant lesson learned in history is that we must follow the principle of integrating theory with practice (unity of theory with practice). Then, we can follow the policy of walking on two legs, an analogy made by the late Chinese chairman, Mao Ze Dong. (Verlag)

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Linder, Kathryn [Hrsg.]; Huntemann, Nina B.
The business of innovating online

practical tips and advice from industry leaders

Sterling, Virginia
, Stylus Publ., LLC , 2019
Schlagworte:
Organisationsentwicklung, Organisationslernen, Organisationskultur, E-Learning, Innovation, Online-Medien, Hochschule, Hochschulbildung, Hochschulentwicklung, Aufsatzsammlung The Business of Innovating Online responds to a critical need for concrete narratives of innovation success that can serve as a foundation for administrators and leaders who are in need of practical guidance as they scale and grow their online learning organizations. Through specific examples and practical suggestions from experienced e-learning leaders, readers will be introduced to concrete strategies for how to create a climate of creativity and innovation that can lead to more successful and scalable online programs and initiatives. The Business of Innovating Online demystifies the relationship between business, creativity, and innovation by describing the logistics required to create an agile online education enterprise. Topics discussed will include:
- Defining innovation and creativity for online education and e-learning
- Knowing when and how to innovate
- Creating a culture of innovation
- Effectively leading innovation
- Collaborative innovation
- Making innovation stick and transitioning innovative strategies into day-to-day practice
- Assuring quality in the midst of innovation
- Staffing structures/administrative stability to support creativity and innovation.
The Business of Innovating Online provides both novice and experienced online education administrators with a comprehensive overview of a range of online innovations, how they came to be created, the components that led to their success, and concrete steps that they can take to create a more innovative culture for their own e-learning organization.